[4th Dec 18] JGAurora A5 Euro buyers: A5 in stock in Gearbest Europe shipping from Czech Republic.

Use coupon GBJKA5 to bring the price under $280, and click here to buy!

Also available from their Spain warehouse - buy here.
[6th Nov 18] The NEW recently released JGAurora A5S is already for sale under $400! Print quality is better than A5 out of the box.
Click here to check out this deal!

Oggetto non stampato al centro del piatto

Un saluto di ingresso a tutti. Premetto di non essere assolutamente esperto, ho preso per obbi una stampante jgaurora A3.
Inizialmente ho stampato oggetti piccoli e pensavo andasse tutto bene. Ho provato a stampare un oggetto di dimensioni più grande e mi stampa nell'asse y "dentro" di 1 Cm. nell'asse x "fuori"  di Cm 1,5. Ho contattato il supporto tecnico e dopo alcune info non risolutive, mi hanno mandato un firmware "A3_v.1.8_key.hex" che comunque non ha risolto il problema. Non so l'inglese.
Qualcuno ha avuto e risolto il problema? Grazie in anticipo. Mi scuso ma non conosco termini tecnici sono alle prime armi. Grazie

Comments

• GiovanniGiovanni Posts: 6Member
  • Samuel PinchesSamuel Pinches Posts: 1,235Administrator
    Welcome :smile: 
    Please check the machine settings in cura. You need to make sure the option "print center at 0,0" is unchecked.

Please see here:

Grazie Samuel, allego immagini delle impostazioni, e già con queste impostazioni, mi da il problema descritto.

Sorry, my initial problem diagnosis was wrong. I can see you are having problems with the size of objects being wrong.

I would suggest to try the A3 community firmware. It is not a hex file, it will need to be compiled and flashed using the Arduino IDE

Once you have installed that firmware, if the problem continues we can change the firmware to correct it. With the JGAurora official firmware we cannot make these changes.

I hope that can help you get started.

Grazie del suggerimento, cercherò di capire qualcosa visto che non conosco l'argomento. ho scaricato il firmware marlin 1.1.9, appena ho tempo provo.
    Ci sentiamo ciao

Ciao Samuel, saresti cosi gentile da indicarmi come si salva il file marlin 1.1.9 in formato .hex

Grazie

I suggest starting with the easy option first, using the firmware from the link I provided. It is already preconfigured for the A3. You can upgrade to 1.1.9 once you become more familiar with the configuration process.

You can flash the firmware directly from the arduino ide, you don’t need to export a hex file.

However, you can export a hex file if you want:

The easiest way to get the file is:

1. Sketch > Export Compiled Binary
    2. Wait for the compilation process to finish
    3. Sketch > Show Sketch Folder

You will find an extra file in the sketch folder, which in this case will have a .hex extension. This is the compiled file which would normally be uploaded to the Arduino board via Sketch > Upload.

(From https://arduino.stackexchange.com/questions/48431/how-to-get-the-firmware-hex-file-from-a-ino-file-containing-the-code/48564)

Sign In or Register to comment.