JGAURORA JGMaker Magic Promotion

NEW Budget 3D Printer: JGMaker Magic
The best deal at the moment is from Gearbest, who are running a flash sale for just $179!
Amazon USA also is offering an $30 instant discount coupon on the JGAurora Magic - a great option for those who want it even faster!

JGAURORA A5S Deals

[6th Jun 19] The LATEST JGAurora A5S is already for sale under $400 - use coupon GBA5S11 for a further $15 off!
Print quality is better than A5 out of the box, and it only takes 10 minutes to assemble.
Click here to check out this deal!

Stampante bloccata

ScrivBuongiorno,
ho scaricato dal sito ufficiale nuovo firmware per stampante A5.
Ho provato a fare installazione via software JGcreat 2.5 e nelle impostazioni della stampante ho indicato il file *.hex
Partito il processo di aggiornamento ora la stampante non è più visibile da PC e anche da schermo stampante non risponde ad alcun comando (home, movimenti), lo schermo lcd sembra funzionare.
Ho provato anche ad aggiornare stampante con chiavetta USB caricando su di essa il solo file .bin ma senza alcun esito.
Come posso procedere? Si può tornare alla versione precedente del firmware? 
Grazie per l'aiuto.i il tuo messaggio

Comments

• teogaspateogaspa Posts: 3Member
    Questa la risposta diretta dall'assistenza:

Thank you for email .

The A5 only flashes the Hex firmwre and you only use the cura 14.07  to flash it .

Here is a instruction in the attachment .

The BIN file is A5S fimware  not A5 firmware .

I wish you to have a good understanding .

Proverò a seguire le istruzione, vediamo se risolvo.
  • Samuel PinchesSamuel Pinches Posts: 2,144Administrator
    edited October 25
    Hi @teogaspa , welcome!

Do you have A5 or A5S?

If you have A5, then I have a question: did you unplug LCD during firmware upgrade? If not, then you may have corrupted the bootloader on the MKS Gen L.

Please see these threads:

Post edited by Samuel Pinches on
  • teogaspateogaspa Posts: 3Member
    Grazie @Samuel , seguendo le istruzioni dell'assistenza ufficiale ed utilizzando Cura (una vecchia versione 14.07) sono riuscito a installare il firmware A5_v2.0_beta_1_en.hex ed ora la stampante è visibile e funzionante.
    LCD a volte va in tilt e comincia a saltare da una pagina all'altra senza rispondere ai comandi.
    Ho una A5
  • Samuel PinchesSamuel Pinches Posts: 2,144Administrator
    Glad to hear you found a solution. Sorry, but I don't understand what has gone wrong in this case to cause this misbehavior. The touchscreen may be affected by the plastic on the front of the printer? Some people cut out a hole for the LCD.

Sign In or Register to comment.